sábado, 20 de outubro de 2012

Udon Thani

Ukuleles
Lovely karaoke

Fui o último a acordar "para variar". Era dia de ir passear a Udon Thani e Kirk, tendo de lá ir para comprar material para o seu sistema de energia solar, deu-nos boleia. Fui dos poucos sortudos que foi dentro da cabine da pickup. Todos nos estávamos a aperceber da quantidade de música deprimente que ele tinha no carro. Música, que outrora, já me fez mais sentido.
Ficámos num centro comercial gigante e pus fim à minha semana vegetariana, matando saudades de sushi.
Deambulámos um bocado pelo centro, e gostei, especialmente, das casas de jogos com pequenos compartimentos para karaoke (os casais adoram), um mercado com tudo impecavelmente disposto (até tinham pão do bom) e de sacar sorrisos com o meu ar descontraído.
Fiz uma boa sesta e fui de encontro a eles para jantar. Ûm espaço aberto com muita cerveja e ecrãs em redor com jogos da liga inglesa. Os tailandeses são malucos. Festejam qualquer golo.
Metemo-nos nuns bares onde jogámos bilhar, dardos, e no último, até uma rapariga tailandesa me pagou um copo (!). Todos dançamos e bebemos alegremente e no final, ainda queria mais (mas todos os outros não tinham dormido a sesta).

SPY!
Uuuuu... sexy lady...    @Mariana

I was the last to wake up, "for a change." It was day to go to Udon Thani and Kirk having to go there to buy stuff for his solar power system, gave us a ride. I was one of the lucky few who went inside the cab of the pickup. All of us were aware of the depressing amount of music that he had. Music, that once, meant more to me.
He left us in a giant shopping center and I put an end to my vegetarian week. I was missing sushi.
We walked around a bit in the center, and I liked especially the arcade houses with small compartments for karaoke (the couples love it), a market with everything impeccably displayed (even had good bread) and get smiles with my relaxed look.
I took a good nap and went looking for the others to have dinner. I found them in an open space with lots of beer and screens everywhere with matches of the English league. The Thais are crazy. They celebrate any goal.
We went to some bars where we played pool, darts, and, on the last one, even a Thai girl payed me a drink (!). We all danced and drank happily and in the end, I still wasn't satisfied (but all the others hadn't slept the siesta).

"Tu andas sempre descalço..."  @Lisa

1 comentário: